Website Roadmap: Jouw succesformule om te groeien

3 maanden geleden

Investeren in een gloednieuwe website kan veel tijd én energie kosten. Waar start je? Wat heb je nodig? Hoe werkt alles? Je vindt uiteindelijk iemand die zegt dat hij de nieuwe website voor je kan bouwen “piece of cake”. En je eindigt met een nieuwe website die online staat … maar niets doet. Dat is niet alleen zonde van de tijd die eraan besteed is, maar ook van het geld dat er in gestoken is. 

Gelukkig is er een slimmer alternatief: de Roadmap

Met dit plan pakken we je bestaande website aan door middel van gericht onderhoud en een doordacht plan. Hiermee bespaar je niet alleen tijd, maar ook kostbare energie die je beter kunt besteden aan je corebusiness.

Wat is een Roadmap?

Een Roadmap is een doordachte planning voor het continu verbeteren van jouw website. Het zet de gewenste doelen van je website op een tijdlijn, zodat ze doorlopend gemeten en verbeterd worden. Een Roadmap is een abonnement op het doorlopend verbeteren van je website over periodes. 

Hoe gaan we van start?

Na een aantal online vergaderingen en een leuke kennismaking met ons team, maken we een offerte voor je op. Op basis van het budget dat je aan je website wilt besteden. In deze meetings hebben we het vooral over de volgende hoofdpunten:

  • Doelgroep: wie wil je met je website bereiken?
  • Doelstellingen: wat wil je met je website bereiken? Meer bezoekers, meer leads, meer verkopen?
  • Huidige status: wat is er al op je website? Wat werkt goed en wat niet?
  • Concurrentie: wie zijn je concurrenten en hoe onderscheid je je website van hen?
  • Budget: hoeveel budget heb je beschikbaar voor de ontwikkeling van je website?
"Met een roadmap laat je de websiteontwikkeling aan ons over. Zo kun je je volledig richten op je corebusiness"
Joyce Hartog
Marketing manager

Plan van aanpak

Na akkoord starten we aan een plan van aanpak. We zullen met een stofkam door je website gaan; elke pagina bekijken en lezen en testen op de volgende punten:

  • Algemene verbeterpunten van je website
    • Hoe logisch is je website ingericht?
    • Is het makkelijk om te navigeren door je website?
    • Waar liggen design verbeterpunten?
  • Verbeterpunten van conversie
    • Kloppen je knoppen en links?
    • Heb je een funnel op je website?
    • Hoe wil je dat de gebruiker zich gedraagt op je website?
  • Technische verbeterpunten.
    • Hou je rekening met persoonsgegevens?
    • Hoe veilig is jouw website?

Afspraken maken en meetings inplannen

De eerstvolgende vergadering zullen we over de Plan van aanpak spreken. We bespreken de prioriteiten en geven advies waar dat nodig is. Daarna hakken we de knoop door en kiezen we een route. Deze route zetten we in de Plan van aanpak erbij. Vanuit dit plan zullen we elke week, of maand een blok inplannen op basis van het gekozen budget waarbij we de afgesproken punten zullen aanpassen.

Logboek en urenoverzicht

We houden een logboek bij waarbij we transparant zijn over wat we aangepast hebben op welke datum. Of simpelweg wat we gedaan hebben. Ook houden we onze uren op de minuut bij zodat je hier inzicht op hebt als je dat wilt.

Kwartaalmeetings en mogelijkheden

Wat we doen met alle roadmap klanten (als ze dit wensen) is elk kwartaal een meeting houden waarbij we de verbeterpunten presenteren en op een presenteerblaadje en laten zien hoe je website het doet. De cijfers zeggen tenslotte alles. En vervolgens bespreken we de doelen van het volgende kwartaal. Zo blijven de taken flexibel en kunnen we altijd de werkzaamheden naar voren of achteren schuiven als er wat anders prioriteit heeft.

Om je een idee te geven wat eventuele mogelijkheden zijn heb ik hieronder een lijst opgemaakt van punten die we voor je kunnen realiseren, zodat je website voortdurend aandacht krijgt; en dus in beweging blijft. 

  • Algemene inrichting van de website
  • Nieuwspagina veranderen of maken
  • Testimonials toevoegen
  • Google Analytics Rapportage
  • Inzetten van AI 
  • Je teksten aanpassen voor je doelgroep 
  • Concurrentie onderzoek 
  • Campagnes (landingspagina’s, blogs, nieuwsbrieven) 
  • Design optimalisatie
  • Snelheidsoptimalisatie
  • GDPR/ AVG wet toepassen
  • Cookies regelen
  • We maken een overzicht van al je pagina’s en welke wel en niet in Google staan. 
  • Een FAQ-pagina
  • Zoekwoorden onderzoek.
  • Bepaalde automatisering
  • Optimalisatie van UX/US 
  • Technisch optimaliseren
  • Een op maat gemaakt design
  • Een marketing hartbeat voor je doelgroep
  • Hulp bij een marketing kalendar en automatisering van de heartbeat.
  • Trek je de juiste gebruikers naar je website?
  • Optimaliseren van de “funnel” van je website of webshop. 
  • Je website up-to-date houden met de laatste trends

De voordelen van een Roadmap

Behalve dat je website niet langzaam naar de achtergrond verdwijnt in de zoekmachines; is het fijn dat je een betrouwbare partner achter de hand hebt die transparant is in doelen en werkzaamheden. Je weet te allen tijden waarmee we bezig zijn en dat de focus ligt op jouw groei.

Een website Roadmap is geen suf plan vol ingewikkelde termen, het is jouw geheime wapen om je online doelen te behalen. Daarbij zien wij het bij PresisWeb als een win als je groeit als bedrijf. Hier halen wij voldoening uit. En dat is zoals het hoort.

Geen zorgen meer over je website:

  • Wij regelen alles, van planning tot realisatie.
  • Jij blijft altijd op de hoogte van de voortgang.
  • We werken met bewezen methodes voor optimale resultaten.

Focus op groei:

  • Terwijl wij je website optimaliseren, kun jij je volledig focussen op het behalen van je bedrijfsdoelstellingen.
  • Meer leads, meer sales, meer omzet – met een conversie gerichte website is alles mogelijk.
  • Bespaar tijd en energie die je beter kunt besteden aan jouw corebusiness.
"Een website waar niets aan gedaan wordt, verdwijnt langzaam naar de achtergrond. "
Kees-Jan profielfoto
Kees-Jan Diepstraten
Eindbaas PresisWeb

De kosten?

De kosten van een Roadmap variëren. Het ligt eraan wat je wilt. De prijs van de Roadmap voor een kleine website is doorgaans lager dan die voor een roadmap van een complexe website. Eigenlijk is het gewoon logica en we zijn hier ook gewoon direct en eerlijk in. Om je een idee te geven van de prijzen hebben we een opsomming gemaakt van onze meest verkochte Roadmaps: 

Richtprijzen:

  • Een eenvoudige roadmap voor een kleine website: € 500 – € 1.000
  • Een gedetailleerde roadmap voor een middelgrote website: € 1.000 – € 2.500
  • Een uitgebreide roadmap voor een grote website: € 2.500+

De rekensom met uren:

Ons uurtarief is € 115, dit betekent dat je met een budget van 500 euro (per maand) +/- 5 uren per maand hebt. Dit kunnen we verdelen over bijvoorbeeld 1,5 uur per week. Bij een budget van € 2.500 hebben we 21 uur per maand de tijd om je website pico-bello te houden.

Stel dat je nu een complexe website hebt, maar een lager budget. Dan ben je uiteraard vrij om te kiezen voor een eenvoudige Roadmap. Het duurt dan wat langer voor je je doel behaald hebt. Maar je houdt je website tenminste in beweging, zodat je niet zachtjes naar de achtergrond verdwijnt. En dat is het belangrijkst.

Wil jij ook een Roadmap?

Met een roadmap laat je de websiteontwikkeling aan ons over. Zo kun je je volledig richten op je corebusiness, terwijl wij je website transformeren tot een krachtige conversiemachine.

Klaar voor de start?
50%

Je bent er bijna!! 🎉

Waar mag ik het stappenplan naartoe sturen? 
Download Gratis .PDF