WordPress Roadmaps

Heb jij een toffe website, maar staat de ontwikkeling zo goed als stil?

De wereld verandert constant en je website niet?

Als je dit vanuit dat oogpunt bekijkt. Is dit toch een beetje gek.

Je website links laten liggen is geen optie meer, mensen klikken je website sneller weg omdat hij verouderd lijkt of niet fijn werkt op de nieuwste smartphone of tablets.. of zelfs computers.

In kleine stappen je website steeds beter maken is duidelijk de weg die genomen moet worden naar succes.

Hier verder op de pagina leggen we uit hoe de WordPress Roadmap exact in elkaar steekt. Neem een bakje koffie of thee, lees dit vooral aandachtig door.

Mocht je nog vragen hebben hierover, dan help ik je graag persoonlijk.

Kees-Jan Diepstraten | Founder van PresisWeb

Wat is een WordPress Roadmap precies?

Zie de WordPress Roadmap als een routeplanner. 

Je krijgt vooraf een planning waarop staat wat er uitgevoerd gaat worden op welke datum. 

Het afstemmen hiervan is belangrijk omdat we misschien input van jouw kant nodig hebben. 

Alle aanpassingen zijn volledig stapsgewijs en uitgesmeerd over een bepaalde tijd. Zo ontwikkel je opbouwend goed resultaat.

Hoe ziet een WordPress roadmap eruit?

Wij starten door de website geheel te doorlopen en hier passend advies op te geven, op basis hiervan wordt de roadmap gerealiseerd.

Zo hebben wij bijvoorbeeld de volgende onderdelen die in de Roadmap kunnen staan:

Een voorbeeld WordPress Roadmap planning

  • 1 – Testimonials
  • 2 – Spotlicht product / Speciale actie landingspagina
  • 3 – Analyse verkeer & zoekwoorden onderzoek + verbeteringen
  • 4 – Onverwachte website aanpassing adv Covid situatie
  • 5 – Productpagina’s optimalisatie
  • 6 – Whitepaper landingspagina en marketing campagne
  • Etc.

Dit wordt ingepland en via Asana gecommuniceerd. Zo ben je altijd op de hoogte van elk process en wat er gebeurt op je website.

Wil je dit niet? Ook prima, dan hebben we alleen contact als we echt wat van je nodig hebben.

Wij zullen op de achtergrond je website altijd in beweging houden.

Dan kan jij je volledig focussen op je bedrijf.

Niet iedereen wilt hetzelfde

En hier hebben wij rekening mee gehouden.

Wij hebben nagedacht over welke behoeften het beste aansluiten bij onze klanten.

Uit deze data komen de volgende 3 resultaten waar het meeste vraag naar is.

Scenario 1.

Doorlopende website optimalisatie

Een klant van ons wil graag dat iedere maand en WordPress specialist van PresisWeb naar de website kijkt.

Waarbij wordt gekeken naar verbeteringen, maakt hier een overzicht van en dit wordt vervolgens overlegt. 

Het doel is 2 uur per maand hieraan te besteden. 

Scenario 2.

Doorlopende website aanpassingen

Een andere klant heeft grote plannen en wilt veel aan de website laten doen. Blogs, nieuwe producen plaatsen, landingspagina’s noem maar op.

De klant wil liever niet iemand hiervoor zoeken en in dienst nemen en laat dit liever aan ons over.

Iedere maand besteden wij zo 4 uur aan de website van deze klant om de lopende aanpassingen door te voeren.

Scenario 3.

WordPress Roadmap met website ontwikkeling

Het derde voorbeeld is de genoemde Roadmap website ontwikkeling. 

Samen met jou maken we een planning van onderwerpen voor de komende 4 kwartalen en welk budget hiervoor het best passend is voor jouw roadmap. 

Zo weet je altijd waar je aan toe bent en kun je de website nu wel eenvoudig in je budget opnemen

Ben jij toe aan een WordPress Roadmap?

Doe vandaag nog de aanvraag, dan zorgen wij ervoor dat je website weer jaren vooruit kan.