Het is weer de tijd van het jaar! De zon begint te schijnen, de bloemen bloeien. De vogeltjes zijn weer aan het fluiten. De dagen duren weer langer. De zomer is bijna weer terug!
Heh, bah.. Die regen
Het lijkt wel of alsof het niet stop met regenen.. Of hagelen.. of onweren.
Als je dan toch thuis of op kantoor zit.. Of geen terras kan pakken door regen op je vrije dag; Kan je net zo goed onze checklist doornemen om je website een opfrisbeurt te geven. Klaar met het oude en het nieuwe erin. Dit doen we wel thuis, maar we staan nooit stil om onze website ook een frisse “lente” schoonmaak te geven.
De lenteschoonmaak kan namelijk wonderen doen voor de uitstraling en prestaties van je website. Hier zijn een paar stappen om je op weg te helpen:
- Verander het jaartal van je voettekst (copyright) naar dit jaar. Simpel en snel.
- Controleer en update je contactgegevens. (is alles nog correct)
- Controleer of alle teksten nog van deze tijd zijn. Klopt de informatie nog?
- Heb je wat nieuws meegemaakt? Ben je in de mood? Schrijf een blog. Nieuwe content geeft Google een soort "wake-up call" dat je nog bestaat. Da's altijd goed.
- Ruim alle ongebruikte "zooi" (themas en plugins) op. Minder code betekent een snellere website.
- Bekijk of je diensten / services nog kloppen. Verwijder items die je niet langer meer aanbied.
Dan kan je net zo goed ook de ramen meteen zemen:
- Verander je homepage, doe es gek. Voeg een extra plaatje toe.
- Heb je veel bezoekers? Maar doen ze niet heel veel op je website? Verander je buttons van kleur of geef ze een leuke andere tekst. Gooi je haren los! Verander de aandacht.
- Klopt je navigatie-menu op de website nog? Of staan er pagina's tussen die verouderd zijn? Of .. heb je gewoonweg veel menu items? Opgeruimd staat netjes.
- Haal onnodige popups of banners, of advertenties weg.
- Mix je kleurenpalet om het ontwerp op te frissen.
En tot slot
Tips van de expert:
Probeer je content zo kort mogelijk te houden door deze 3 vragen te volgen:
1. Welke informatie is echt essentieel voor een eerste bezoeker?
2. Wat zou de bezoeker moeten voelen of doen na het lezen van elke sectie?
3. Is er iets dat kan worden gevisualiseerd in plaats van beschreven?
Zo! tijd voor een welverdiend bakje koffie.
Fantastisch en klaar voor de zomer. Heerlijk toch?
Heb je hulp hierbij nodig? Geef ons gewoon een belletje.
Weet je het nou niet zeker hoe je website werkt en lijkt het allemaal wat technisch? Dan kan je ons altijd om hulp vragen.
Door je website op te frissen kan je de gebruikers ervaring verbeteren, je conversie verhogen en dus je vindbaarheid in Google verbeteren.
Vond je deze blog interessant? Bekijk dan onze aanbieding om je website te laten verbeteren. Wij helpen jou hier graag bij.
- Een frisse nieuwe start
- Beter gevonden worden door zoekmachines
- Een website helemaal van deze tijd
- Veel meer bezoekers op je website